Återbetalningspolicy

Returnerar 

Vår policy gäller i 20 dagar. Om det har gått 20 dagar sedan du fick produkten kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte.


För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen.


Flera typer av produkter är undantagna från att returneras. Övriga föremål som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intima eller sanitära produkter, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.


Ytterligare engångsartiklar:

- Presentkort

- Nedladdningsbara mjukvaruprodukter

- Vissa hälso- och hygienartiklar


För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis.


Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas (om tillämpligt)

- Bok med tydliga tecken på användning

- CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskiva som har öppnats

- Alla föremål som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel

- Alla varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans


återbetalningar

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om den godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.


Försenade eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.

Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs.

Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på ventas@ideay.es.



utbyten

Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver ändra den för samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande till ventas@ideay.es så berättar vi hur du kan hjälpa dig att returnera den defekta varan.


Gåvor

Om varan var märkt som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en gåvokredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har tagits emot skickas ett presentkort till dig.


Om varan inte var märkt som en gåva när den köptes, eller om givaren fick beställningen för att skickas senare, kommer vi att ge givaren en återbetalning och de kommer att ta reda på sin retur.


Sändning

För att returnera din produkt måste du först kontakta oss via e-post och vi kommer att ange de steg som ska följas för att returnera varan, med hänsyn till att några av våra produkter kommer att skickas till våra distributörer eller till tillverkaren.


Du har 20 dagar på dig att returnera produkten i originalskick, kostnaderna för retur av produkter står oss för.


Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.


Om du skickar en vara över 50 USD bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade vara.