Kontakta oss!

lanica.se / Carlos Herrera med ensamrätter 

 

 

Las paginas ideay.es y lanica.se son propiedad de Carlos Herrera 

 FA Skatt 

Kontaktformulär

LaNica.se / ideay.es Alla rättigheter reserverade /

sales@lanica.se

Carlos Herrera 

Snapphanevägen 33 A

177 54, Järfälla

Stockholm, Sweden

Villkor

Innehåll som kan döljas

Användarvillkor


Juridiskt meddelande och användarvillkor
I detta utrymme kan ANVÄNDAREN hitta all information relaterad till de juridiska villkoren som definierar förhållandet mellan användare och oss, som ansvariga för denna webbplats. Som användare är det viktigt att du förstår dessa villkor innan du fortsätter att surfa. Carlos Herrera / lanica.se är ansvarig för denna webbplats och åtar sig att behandla våra användares och kunders information med fulla garantier och att följa nationella och europeiska krav som styr insamling och användning av våra användares personuppgifter. Denna webbplats följer därför strikt GDPR (FÖRORDNING (EU) 2016/679 om dataskydd)

ALLMÄNNA ANVÄNDARVILLKOR
Dessa allmänna villkor reglerar användningen (inklusive ren åtkomst) av webbsidorna som omfattar webbplatsen www.ideay.es / www.lanica.se/ Carlos Herrera, inklusive innehåll och tjänster som görs tillgängliga där. Varje person som går in på webbplatsen, www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera (”Användare”) samtycker till att vara bunden av de vid var tid gällande Allmänna villkoren på portalen www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera.
PERSONUPPGIFTER VI SAMLAR IN OCH HUR VI GÖR DET
Läs Sekretesspolicy
ANVÄNDARES ÅTAGANDEN OCH SKYLDIGHETER
Användaren är informerad och accepterar att åtkomst till denna webbplats inte på något sätt utgör början på en kommersiell relation med www.ideay.es / www.lanica.se / Carlos Herrera. På detta sätt samtycker användaren till att använda webbplatsen, dess tjänster och innehåll utan att bryta mot gällande lagstiftning, god tro och allmän ordning.
Användning av webbplatsen för olagliga eller skadliga ändamål, eller på något sätt som kan orsaka skada eller försvåra den normala driften av webbplatsen, är förbjuden. När det gäller innehållet på denna webbplats är följande förbjudet: Reproduktion, distribution eller modifiering, helt eller delvis, såvida det inte är auktoriserat av de legitima ägarna; Varje kränkning av leverantörens eller de legitima ägarnas rättigheter; Dess användning för kommersiella eller reklamändamål.

Vid användning av webbplatsen, www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera, förbinder sig Användaren att inte utföra något beteende som kan skada bilden, intressen och rättigheterna för www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera eller tredje part eller som kan skada, avaktivera eller överbelasta portalen (indikera domänen, användningen av webbplatsen på något sätt) eller som kan förhindra normal användning av webbplatsen. Användaren måste dock vara medveten om att säkerhetsåtgärderna för datorsystem på Internet inte är helt tillförlitliga och att www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera därför inte kan garantera frånvaron av virus eller andra element som kan orsaka ändringar i Användarens datorsystem (mjukvara och hårdvara) eller i deras elektroniska dokument och filer som finns däri.

MEDIDAS DE SEGURIDAD

Los datos personales comunicados por el usuario a www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera pueden ser almacenados en bases de datos automatizadas o no, cuya titularidad corresponde en exclusiva a www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera, asumiendo ésta todas las medidas de índole técnica, organizativa y de seguridad que garantizan la confidencialidad, integridad y calidad de la información contenida en las mismas de acuerdo con lo establecido en la normativa vigente en protección de datos.

La comunicación entre los usuarios y www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera utiliza un canal seguro, y los datos transmitidos son cifrados gracias a protocolos a https, por tanto, garantizamos las mejores condiciones de seguridad para que la confidencialidad de los usuarios esté garantizada.

RECLAMACIONES

www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera informa que existen hojas de reclamación a disposición de usuarios y clientes. El Usuario podrá realizar reclamaciones solicitando su hoja de reclamación o remitiendo un correo electrónico a sales@lanica.se indicando su nombre y apellidos, el servicio y/o producto adquirido y exponiendo los motivos de su reclamación.

 

El usuario/comprador podrá notificarnos la reclamación, bien a través de correo electrónico a: sales@lanica.se  si lo desea adjuntando el siguiente formulario de reclamación: El servicio/producto: Adquirido el día: Nombre del usuario: Domicilio del usuario: Firma del usuario (solo si se presenta en papel): Fecha: Motivo de la reclamación:

PLATAFORMA DE RESOLUCIÓN DE CONFLICTOS

Por si puede ser de tu interés, para someter tus reclamaciones puedes utilizar también la plataforma de resolución de litigios que facilita la Comisión Europea y que se encuentra disponible en el siguiente enlace: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

IMMATERIELLA OCH INDUSTRIELLA RÄTTIGHETER
I enlighet med bestämmelserna i artiklarna 8 och 32.1, andra stycket i lagen om immateriella rättigheter, är reproduktion, distribution och offentlig kommunikation, inklusive metoden att tillgängliggöra, av hela eller delar av innehållet på denna webbplats, för kommersiella ändamål, på vilket medium som helst och på något tekniskt sätt, utan tillstånd från www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera, uttryckligen förbjuden. Användaren förbinder sig att respektera de immateriella och industriella rättigheterna som ägs av ovannämnda parter.
Användaren erkänner och accepterar att hela webbplatsen, inklusive men inte begränsat till text, programvara, innehåll (inklusive struktur, urval, arrangemang och presentation därav), poddsändningar, fotografier, audiovisuellt material och grafik, skyddas av varumärken, upphovsrätter och andra legitima rättigheter, i enlighet med internationella fördrag till vilka Spanien är en part av Spaniens äganderätter och andra äganderätter. I händelse av att en användare eller tredje part anser att deras legitima immateriella rättigheter har kränkts genom införandet av visst innehåll på webbplatsen, måste de meddela www.ideay.es / www.lanica.se / Carlos Herrera, med angivande av:
Personuppgifter om den berörda parten som äger de påstådda intrångade rättigheterna, eller ange den företrädare som de agerar med om kravet lämnas in av en annan tredje part än den berörda parten.
Ange innehållet som skyddas av immateriella rättigheter och dess plats på webbplatsen, ackreditering av de angivna immateriella rättigheterna och en uttrycklig förklaring där den berörda parten ansvarar för sanningshalten i informationen som tillhandahålls i meddelandet.

ENLACES EXTERNOS

Las páginas de la web www.ideay.es, podría proporcionar enlaces a otros sitios web propios y contenidos que son propiedad de terceros. El único objeto de los enlaces es proporcionar al Usuario la posibilidad de acceder a dichos enlaces. www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera no se responsabiliza en ningún caso de los resultados que puedan derivarse al Usuario por acceso a dichos enlaces.

Asimismo, el usuario encontrará dentro de este sitio, páginas, promociones, programas de afiliados que acceden a los hábitos de navegación de los usuarios para establecer perfiles. Esta información siempre es anónima y no se identifica al usuario.

 

La Información que se proporcione en estos Sitios patrocinado o enlaces de afiliados está sujeta a las políticas de privacidad que se utilicen en dichos Sitios y no estará sujeta a esta política de privacidad. Por lo que recomendamos ampliamente a los Usuarios a revisar detalladamente las políticas de privacidad de los enlaces de afiliado.

El Usuario que se proponga establecer cualquier dispositivo técnico de enlace desde su sitio web al portal www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera deberá obtener la autorización previa y escrita de www.ideay.es El establecimiento del enlace no implica en ningún caso la existencia de relaciones entre www.ideay.es /www.lanica.se/Carlos Herrera y el propietario del sitio en el que se establezca el enlace, ni la aceptación o aprobación por parte de www.ideay.es de sus contenidos o servicios.

KOMMENTARPOLICY
Kommentarer är tillåtna på vår webbplats för att berika innehållet och ställa frågor. Kommentarer som inte är relaterade till ämnet för denna webbplats, som inkluderar ärekränkning, förolämpningar, personliga angrepp eller allmän respektlöshet mot författaren eller andra medlemmar kommer inte att accepteras. Kommentarer som innehåller uppenbart vilseledande eller falsk information, samt kommentarer som innehåller personlig information, såsom privata adresser eller telefonnummer, som bryter mot vår dataskyddspolicy, kommer också att raderas.
Kommentarer som skapas enbart i reklamsyfte för en webbplats, individ eller grupp, såväl som allt som kan betraktas som spam i allmänhet, kommer också att avvisas.
Anonyma kommentarer, liksom de som gjorts av samma person under olika smeknamn, är inte tillåtna. Kommentarer som försöker tvinga fram en debatt eller tvinga en annan användare att ta ställning kommer inte heller att beaktas.
UNDANTAG AV GARANTIER OCH ANSVAR
Leverantören lämnar ingen garanti och är inte heller ansvarig, under några omständigheter, för skador av något slag som kan uppstå från:
Bristen på tillgänglighet, underhåll och effektiv drift av webbplatsen, eller dess tjänster och innehåll;
Förekomsten av virus, skadliga eller skadliga program i innehållet;
Den olagliga, försumliga, bedrägliga eller motsatta användningen av detta juridiska meddelande;
Bristen på laglighet, kvalitet, tillförlitlighet, användbarhet och tillgänglighet för de tjänster som tillhandahålls av tredje part och som görs tillgängliga för användare på webbplatsen.
Leverantören ansvarar inte under några omständigheter för eventuella skador som kan uppstå från olaglig eller felaktig användning av denna webbplats.

TILLÄMPLIG LAG OCH JURISDIKTION
I allmänhet är förhållandet mellan www.ideay.es / www.lanica.se / Carlos Herrera och användarna av dess onlinetjänster, som finns på denna webbplats, föremål för spansk lag och jurisdiktion och av domstolar.
KONTAKTA
Om någon användare har några frågor om dessa juridiska villkor eller några kommentarer om portalen www.ideay.es / www.lanica.se, vänligen kontakta sales@lanica.se
På uppdrag av lanica.se-teamet tackar vi dig för att du tog dig tid att läsa detta juridiska meddelande.

 

Sekretesspolicy

Política de privacidad

DECLARACIÓN DE PRIVACIDAD

 

----

 

SECCIÓN 1 - ¿QUÉ HACEMOS CON TU INFORMACIÓN?

 

Cuando compras algo de nuestra tienda, como parte del proceso de compra venta, nosotros recolectamos la información personal que nos das tales como nombre, dirección y correo electrónico.

 

Cuando navegas en nuestra tienda, también recibimos de manera automática la dirección de protocolo de internet de tu computadora (IP)

 

con el fin de proporcionarnos información que nos ayuda a conocer acerca de su navegador y sistema operativo.

 

Email ventas@ideay.es: Con tu permiso, podremos enviarte correos electrónicos acerca de nuestra tienda, nuevos productos y otras actualizaciones

 

 

SECTION 2 - CONSENTIMIENTO

 

Cómo obtienen mi consentimiento?

 

Cuando nos provees tu información personal para completar una transacción, verificar tu tarjeta de crédito, crear una órden, concertar un envío o hacer una devolución, implicamos que aceptas la recolección y uso por esa razón específica solamente.

 

Si te pedimos tu información personal por una razón secundaria, como marketing, te pediremos directame tu expreso consentimiento, o te daremos la oportunidad de negarte.

 

¿Cómo puedo anular mi consentimiento?

 

Si luego de haber aceptado cambias de opinión, puedes anular tu consentimiento para que te contactemos, por la recolección, uso o divulgación de tu información, en cualquier momento, contactándonos a ventas@ideay.es o escribiéndonos a: ideay.es/Carlos Herrera Snapphanevägen 33 A, Järfälla, 17754, Sweden

 

 

SECCIÓN 3 - DIVULGACIÓN

 

Podemos divulgar tu información personal si se nos requiere por ley o si violas nuestros Términos de Servicio.

 

 

SECCIÓN 4 - SHOPIFY

 

Nuestra tienda se encuentra alojada en Shopify Inc. Ellos nos proporcionan la plataforma de comercio electrónico en línea que nos permite venderte nuestros productos y servicios.

 

Tus datos se almacenan a través del almacenamiento de datos de Shopify, bases de datos y la aplicación general de Shopify. Tus datos se almacenan en un servidor seguro detrás de un firewall.

 

Payment:

 

Si eliges una pasarela de pago directo para completar tu compra, entonces Shopify almacena datos de tu tarjeta de crédito. Está cifrada a través de la Seguridad Standard de Datos de la Industrai de Tarjetas de Pago (PCI-DSS). Tus datos de transacción de compra se almacenan sólo en la medida en que sea necesario para completar la transacción de compra. Después de que se haya completado, se borra la información de su transacción de compra.

 

Todas las pasarelas de pago directo se adhieren a los estándares establecidos por PCI-DSS como lo indicado por el Consejo de Normas de Seguridad de PCI, que es un esfuerzo conjunto de marcas como Visa, MasterCard, American Express y Discover.

 

Los requisitos del PCI-DSS ayudan a garantizar el manejo seguro de la información de tarjetas de crédito de las tiendas y sus proveedores de servicios.

 

Para una visión más clara, es posible que también desees leer las Condiciones de servicio de Shopify aquí o Declaración de privacidad aquí.

 

 

SECCIÓN 5 - SERVICIOS DE TERCERAS PARTES

 

 

En general, los proveedores de terceras partes utilizados por nosotros solo recopilarán, usarán y divulgarán tu información en la medida que sea necesaria para que les permita desempeñar los servicios que nos proveen.

 

Sin embargo, algunos proveedores de servicios de terceros, tales como pasarelas de pago y otros procesadores de transacciones de pago, tienen sus propias políticas de privacidad con respecto a la información que estamos obligados a proporcionarles para las transacciones relacionadas con las compras.

 

Para estos proveedores, te recomendamos que leas las políticas de privacidad para que puedas entender la manera en que tu información personal será manejada.

 

En particular, recuerda que algunos proveedores pueden estar ubicados o contar con instalaciones que se encuentran en una jurisdicción diferente a ti o nosotros. Asique si deseas proceder con una transacción que involucra los servicios de un proveedor a terceros, tu información puede estar sujeta a las leyes de la jurisdicción (jurisdicciones) en que se encuentra el proveedor de servicios o sus instalaciones.

 

A modo de ejemplo, si te encuentras en Canadá y tu transacción es procesada por una pasarela de pago con sede en Estados Unidos, entonces tu información personal utilizada para completar la transacción puede ser sujeto de divulgación en virtud de la legislación de Estados Unidos, incluyendo la Ley Patriota.

 

Una vez que abandonas el sitio web de nuestra tienda o te re-diriges a un sitio o aplicación de terceros, ya no estás siendo regulados por la presente Política de Privacidad o los Términos de Servicio de nuestra página web.

 

Enlaces

 

Cuando haces clic en enlaces de nuestra tienda, puede que seas redirigido fuera de nuestro sitio. No somos responsables por las prácticas de privacidad de otros sitios y te recomendamos leer sus normas de privacidad.

 

 

SECCIÓN 6 - SEGURIDAD

 

Para proteger tu información personal, tomamos precauciones razonables y seguimos las mejores prácticas de la industria para asegurarnos de que no haya pérdida de manera inapropiada, mal uso, acceso, divulgación, alteración o destrucción de la misma.

 

Si nos proporcionas la información de tu tarjeta de crédito, dicha información es encriptada mediante la tecnología Secure Socket Layer (SSL) y se almacena con un cifrado AES-256. Aunque ningún método de transmisión a través de Internet o de almacenamiento electrónico es 100% seguro, seguimos todos los requisitos de PCI-DSS e implementamos normas adicionales aceptadas por la industria.

COOKIES

 

Aquí tienes una lista de cookies que utilizamos. Las enlistamos para que puedas elegir si quieres optar por quitarlas o no.

 

_session_id, unique token, sessional, Allows Shopify to store information about your session (referrer, landing page, etc).

 

_shopify_visit, no data held, Persistent for 30 minutes from the last visit, Used by our website provider’s internal stats tracker to record the number of visits

 

_shopify_uniq, no data held, expires midnight (relative to the visitor) of the next day, Counts the number of visits to a store by a single customer.

 

cart, unique token, persistent for 2 weeks, Stores information about the contents of your cart.

 

_secure_session_id, unique token, sessional

 

storefront_digest, unique token, indefinite If the shop has a password, this is used to determine if the current visitor has access.

 

 

SECCIÓN 7 - EDAD DE CONSENTIMIENTO

 

Al utilizar este sitio, declaras que tienes al menos la mayoría de edad en tu estado o provincia de residencia, o que tienes la mayoría de edad en tu estado o provincia de residencia y que nos has dado tu consentimiento para permitir que cualquiera de tus dependientes menores use este sitio.

 

 

SECCIÓN 8 - CAMBIOS A ESTA POLÍTICA DE PRIVACIDAD

 

Nos reservamos el derecho de modificar esta política de privacidad en cualquier momento, asi que por favor revísala frecuentemente. Cambios y aclaraciones entrarán en vigencia inmediatamente después de su publicación en el sitio web. Si hacemos cambios materiales a esta política, notificaremos aquí que ha sido actualizada, por lo que cual estás enterado de qué información recopilamos, cómo y bajo qué circunstancias, si las hubiere, la utilizamos y/o divulgamos.

 

Si nuestra tienda es adquirida o fusionada con otra empresa, tu información puede ser transferida a los nuevos propietarios, para que podamos seguir vendiéndote productos.

 

 

 

PREGUNTAS E INFORMACIÓN DE CONTACTO

 

Si quieres: acceder, corregir, enmendar o borrar cualquier información personal que poseamos sobre ti, registrar una queja, o simplemente quieres más información contacta a nuestro Oficial de Cumplimiento de Privacidad ventas@ideay.es o por correopostal a ideay.es/Carlos Herrera

 

[Re: Privacy Compliance Officer]

 

[Snapphanevägen 33 A, 177 54 Järfälla, Sweden

Återbetalningspolicy


Returnerar

Vår policy gäller i 20 dagar. Om det har gått 20 dagar sedan du fick produkten kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen.

Flera typer av produkter är undantagna från att returneras. Övriga produkter som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intima eller sanitära produkter, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.

Ytterligare engångsartiklar:

- Presentkort

- Nedladdningsbara mjukvaruprodukter

- Vissa hälso- och hygienartiklar

För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis.

Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar ges (om tillämpligt)

- Bok med tydliga tecken på användning

- CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskiva som har öppnats

- Alla föremål som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel

- Alla varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans


Återbetalningar

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om den godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.

Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning utfärdas.

Om du har gjort allt detta och fortfarande inte fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på sales@lanica.se

Utbyten

Vi byter endast ut föremål om de är felaktiga eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, vänligen maila oss på sales@lanica.se så ger vi dig råd och hjälper dig att returnera den defekta varan.

Gåvor

Om varan var märkt som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en gåvokredit för värdet av din retur. När den returnerade varan tagits emot skickas ett presentkort till dig.

Om varan inte var märkt som en gåva när den köptes, eller om givaren fick beställningen för att skickas senare, kommer vi att utfärda en återbetalning till givaren och de kommer att ta reda på om dess retur.



Transport

För att returnera din produkt måste du först kontakta oss via e-post och vi kommer att ange stegen att följa för att returnera varan, med hänsyn till att några av våra produkter kommer att skickas till våra distributörer eller tillverkaren.

Du har 20 dagar på dig att returnera produkten i originalskick, kostnaderna för att returnera produkter är kundens ansvar.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du skickar en vara över 100 euro eller över 1500 SEK bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade vara.

 

Fraktpolicy

Leveranstider
Leveranstider för beställningar kan variera beroende på var produkten kommer ifrån, dvs.

Om din produkt kommer från ett EU-land (Europeiska unionen) kan det ta 5 till 10 arbetsdagar för produkterna att nå dig.

Om produkten du har köpt kommer direkt från våra leverantörer utanför Europeaniska Unionen (EU), kommer produkten att nå dina händer mellan 12 och 18 dagar. obs. Alla våran skor är "gjorda on demand" utanför EU

Vi garanterar att vi finns med dig under hela beställningsprocessen, från köp tills du får ditt paket hem.
Efter att du lagt din beställning kan vi inte ändra leveransadressen. Detta beror tyvärr på logistiska problem med fraktbolagen vi samarbetar med.
Om du vill att din beställning ska komma fram snabbare, kontakta oss så arbetar vi tillsammans för att hitta en lösning.

Fraktkostnader.
Fraktkostnader för de flesta av våra produkter till Sverige med ett värde över 250 SEK täcks av lanica.se, så du behöver inte oroa dig för det. (gäller ej returnerade varur) 

Vi skickar till resten av Europa och Latinamerika
De flesta av våra produkter kan skickas till hela Europa (förutom Sverige) och Latinamerika. Observera att fraktkostnader är kundens ansvar. Kontakta oss så hittar vi överkomliga fraktpriser för dina köp.

Vad händer om jag inte är där när beställningen kommer?
Om du inte är på den angivna platsen där leveransen skulle göras kommer transportören att lämna ett meddelande till dig om var du kan hämta försändelsen. Om du inte dyker upp för att hämta den, kommer du att meddelas en gång till. Produkten kommer då att returneras, och du kommer att debiteras frakt- och returkostnaderna. Vi drar av detta från ditt köp och returnerar sedan resterande belopp till ditt bankkonto.

Om din beställning inte kommer fram på de angivna datumen, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig genom processen.


Observationer:
Observera att produkter som skickas från våra leverantörer utanför Europeiska Unionen (EU) tar längre tid att nå dig, men oroa dig inte, vi finns med dig från köptillfället tills du tar emot din beställning.