Återbetalningspolicy
Returnerar
Vår policy gäller i 20 dagar. Om det har gått 20 dagar sedan du fick produkten kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte.
För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen.
Flera typer av produkter är undantagna från att returneras. Övriga produkter som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intima eller sanitära produkter, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.
Ytterligare engångsartiklar:
- Presentkort
- Nedladdningsbara mjukvaruprodukter
- Vissa hälso- och hygienartiklar
För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis.
Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar ges (om tillämpligt)
- Bok med tydliga tecken på användning
- CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskiva som har öppnats
- Alla föremål som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel
- Alla varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans
Återbetalningar
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.
Om den godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.
Försenade eller saknade återbetalningar
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.
Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning utfärdas.
Om du har gjort allt detta och fortfarande inte fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på sales@lanica.se
Utbyten
Vi byter endast ut föremål om de är felaktiga eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, vänligen maila oss på sales@lanica.se så ger vi dig råd och hjälper dig att returnera den defekta varan.
Gåvor
Om varan var märkt som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en gåvokredit för värdet av din retur. När den returnerade varan tagits emot skickas ett presentkort till dig.
Om varan inte var märkt som en gåva när den köptes, eller om givaren fick beställningen för att skickas senare, kommer vi att utfärda en återbetalning till givaren och de kommer att ta reda på om dess retur.
Transport
För att returnera din produkt måste du först kontakta oss via e-post och vi kommer att ange stegen att följa för att returnera varan, med hänsyn till att några av våra produkter kommer att skickas till våra distributörer eller tillverkaren.
Du har 20 dagar på dig att returnera produkten i originalskick, kostnaderna för att returnera produkter är kundens ansvar.
Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.
Om du skickar en vara över 100 euro eller över 1500 SEK bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade vara.